Artykuły
Zobacz więcej
ALERT PRAWNY: Nowelizacja Ustawy o działalności leczniczej
Autor: Sławomir Molęda
25 lipca 2016
W związku z wejściem w życie 15 lipca 2016 roku nowelizacji Ustawy o działalności leczniczej i niektórych innych ustaw, Kancelaria KONDRAT i Partnerzy przygotowała Alert prawny zawierający szczegółowe omówienie najważniejszych zmian dokonanych przez ustawodawcę.
Zobacz więcej >
Zobacz więcej
Plany nowelizacji prawa farmaceutycznego
Autor: dr Anna Partyka-Opiela
14 lipca 2016
W Biuletynie Informacji Publicznej Rady Ministrów z dnia 5.07.2016 r. pojawiła się informacja o planowanej nowelizacji ustawy z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne. Zapowiadane zmiany kształtują się dość poważnie, zaś swoim zakresem obejmą kilka istotnych zagadnień.
Zobacz więcej >
Zobacz więcej
Nie będzie kary za rozdawanie darmowych leków pod apteką
Autor: Monika Faszcza
30 maja 2016
W ostatnich dniach Wojewódzki Sąd Administracyjny uchylił karę pieniężną w wysokości 20 tys. zł nałożoną przez Głównego Inspektora Farmaceutycznego na Fundację Jana Pawła II.
Zobacz więcej >
Zobacz więcej
Najnowsze zmiany projektu Ustawy o zmianie ustawy o działalności leczniczej
Autor: Sławomir Molęda
13 maja 2016
Projekt Ustawy o zmianie ustawy o działalności leczniczej przeszedł etap konsultacji społecznych. Poniżej przedstawiamy najważniejsze zmiany wprowadzone ostatnio do Projektu.
Zobacz więcej >
Zobacz więcej
GIF nakazuje wyemitowanie w telewizji sprostowania błędnej reklamy leku
Autor: Monika Faszcza
23 marca 2016
W dniu 8 marca 2016 r. Główny Inspektor Farmaceutyczny wydał decyzję GIF-P-R-450/48-8/JD/15, w której zakazał prowadzenia reklamy produktu leczniczego, niezgodnej z obowiązującymi przepisami kierowanej do publicznej wiadomości, w formie spotu emitowanego w stacjach telewizyjnych.
Zobacz więcej >
Zobacz więcej
Orzecznictwo organów nadzoru farmaceutycznego w sprawach dotyczących zakazu reklamy aptek w latach 2012-2014
Autor: Joanna Adamczyk
20 stycznia 2016
Niniejszy artykuł służy przedstawieniu informacji dotyczących działalności orzeczniczej organów inspekcji farmaceutycznej podejmowanej na podstawie art. 94a oraz 129b ustawy Prawo farmaceutyczne, w latach 2012-2014, a zatem przez trzy kolejne lata od wejścia w życie w dniu 1 stycznia 2012 r. przewidzianego w art. 94a pr. farm. całkowitego zakazu reklamy aptek (oraz punktów aptecznych) bądź ich działalności.
Zobacz więcej >
Zobacz więcej
Raport Regulacyjny dotyczący leków biologicznych i biopodobnych
17 kwietnia 2014
Kancelaria DZP wspólnie z Kancelarią Baker&McKenzie przygotowała dla Związku Pracodawców Innowacyjnych Firm Farmaceutycznych INFARMA Raport Regulacyjny dotyczący leków biologicznych i biopodobnych.
Zobacz więcej >
Zobacz więcej
Ewidencjonowanie próbek produktów leczniczych
Autor: Tomasz Kaczyński, , Radca Prawny, PartnerRadca Prawny, Partner
30 października 2013
Czy w przypadku próbek zużywanych podczas szkolenia dla lekarzy ze sposobu aplikacji produktu, organizowanego przez firmę farmaceutyczną, mają zastosowanie przepisy dotyczące promocji poprzez dystrybucję próbek wśród osób uprawionych do wypisywania recept? Jak ewidencjonować takie wyjścia towaru?
Zobacz więcej >
Zobacz więcej
Reklama refundowanych wyrobów medycznych: praktyka GIF powoli się kształtuje
Autor: Bożena Nowak-Chrząszczyk
15 października 2013
Przekazywanie próbek refundowanych wyrobów medycznych nie jest zakazane, lecz stanowi dopuszczalną formę reklamy. Taką decyzję wydał Główny Inspektor Farmaceutyczny w lipcu tego roku.
Zobacz więcej >
Zobacz więcej
WSA w sprawie reklamy aptek – czy opieka farmaceutyczna stanowi zakazaną formę reklamy apteki?
Autor: Weronika Modrzejewska
20 września 2013
Jak wynika z informacji przedstawionych przez GIF, do 11 lipca 2013 r. zapadło 50 wyroków w sprawach o naruszenie zakazu reklamy aptek.
Zobacz więcej >
Zobacz więcej
Wysłanie mailingów na temat leków wydawanych na receptę
Autor: Justyna Stefańczyk-Kaczmarzyk
12 września 2013
Jakie są wymogi formalne i jakie treści musi zawierać mailing, aby aktywność taka była przeprowadzona zgodnie z obowiązującym prawem?
Zobacz więcej >
Zobacz więcej
Komisja Europejska ustala kryteria uzasadniania oświadczeń dla kosmetyków
Autor: Tomasz Kaczyński, , Radca Prawny, PartnerRadca Prawny, Partner
23 lipca 2013
Komisja Europejska wywiązała się ze swoich obowiązków i na dzień przed terminem stosowania Rozporządzenia 1223/2009/WE uchwaliła rozporządzenie wykonawcze do tego aktu. W związku z tym, 11 lipca 2013 roku weszło w życie Rozporządzenie Komisji Europejskiej określające wspólne kryteria dotyczące uzasadniania oświadczeń stosowanych w związku z produktami kosmetycznymi.
Zobacz więcej >
Zobacz więcej
WYROBY MEDYCZNE – nowa droga rozwoju firm farmaceutycznych?
Autor: Joanna Scholz
10 stycznia 2013
Wszelkie dostępne dane wskazują, że w Polsce coraz szybciej rozwija się sektor wyrobów medycznych. Na rynku produktów związanych z szeroko rozumianą terapeutyką czy korzystnym wpływem na zdrowie lub samopoczucie człowieka coraz częściej pojawiają się – obok produktów leczniczych i suplementów diety - towary kwalifikowane właśnie jako wyroby medyczne.
Zobacz więcej >
Zobacz więcej
Czekają nas dwie nowelizacje Prawa farmaceutycznego
Autor: Magdalena Bakowska
4 września 2012
Polska nadal nie implementowała nowych regulacji w zakresie monitorowania bezpieczeństwa stosowania produktów leczniczych, choć nakładająca taki obowiązek unijna Dyrektywa 2010/84 przewidywała termin na wdrożenie jej do porządków krajowych do 21 lipca 2012 r. W międzyczasie natomiast został opublikowany kolejny projekt nowelizacji Prawa farmaceutycznego – tym razem opracowany z inicjatywy Głównego Inspektora Farmaceutycznego.
Zobacz więcej >
Zobacz więcej
Zakaz reklamy aptek w decyzjach WIF
Autor: Weronika Modrzejewska
29 sierpnia 2012
Od stycznia 2012 r. obowiązuje nowa regulacja w zakresie reklamy aptek. Powyższa zmiana wprowadziła spore zamieszanie na rynku aptecznym, zmuszając niejako apteki do radykalnej zmiany polityki marketingowej. Z informacji uzyskanych od WIF wynika, że obecnie toczy się kilkaset postępowań w przedmiocie ewentualnego naruszenia zakazu reklamy.
Zobacz więcej >
Zobacz więcej
Uchwalona ustawa o działalności leczniczej
Autor: Marcin Matczak
26 czerwca 2012
14 czerwca 2012 r. Sejm uchwalił ustawę o zmianie o zmianie ustawy o działalności leczniczej oraz niektórych innych ustaw. Wśród regulacji zmienionych przepisami powyższego aktu znalazła się ustawa refundacyjna.
Zobacz więcej >
Zobacz więcej
ZAKAZ REKLAMY APTEK A DOPUSZCZALNOŚĆ PROWADZENIA PROGRAMÓW LOJALOŚCIOWYCH
Autor: Emilia Chmielewska
17 listopada 2011
Ostatnia nowelizacja art. 94 a Prawa farmaceutycznego, wprowadzona ustawą refundacyjną, której wejście w życie przewidziane jest na dzień 1 stycznia 2012 roku, rodzi wiele kontrowersji w literaturze branżowej. Wśród pytań na temat legalności różnych form promocji aptek w świetle znowelizowanego art. 94 a, szczególne zainteresowanie wzbudziły kwestie dopuszczalności prowadzenia przez apteki programów lojalnościowych.
Zobacz więcej >
Zobacz więcej
Czy przepisy zabronią organizowania programów lojalnościowych?
Autor: Szymon Łajszczak
14 października 2011
Z tym dniem wejdzie w życie wprowadzona na mocy Ustawy refundacyjnej nowelizacja art. 94a Prawa farmaceutycznego. Zgodnie z nowym brzmieniem tego przepisu, zabroniona będzie reklama aptek i punktów aptecznych oraz ich działalności.
Zobacz więcej >
Zobacz więcej
Opakowanie, ulotka i ChPL nie są reklamą! Najnowsze rozstrzygnięcia Trybunału Sprawiedliwości.
Autor: Katarzyna Gos
6 czerwca 2011
W maju Trybunał Sprawiedliwości wydał dwa istotne rozstrzygnięcia wskazujące na liberalizację podejścia do pojęcia reklamy produktu leczniczego. Takie stanowisko może stać się impulsem dla polskich organów kontroli przejawiających dotychczas decydowanie restrykcyjne podejście.
Zobacz więcej >
Zobacz więcej
Dopuszczalny zakres reklamy produktu leczniczego. Nowe podejście?
Autor: Katarzyna Gos
29 marca 2011
Jednoznaczne określenie zakresu zgodnej z prawem reklamy produktu leczniczego jest przedsięwzięciem stwarzającym niemałe trudności. Dyskusja wokół prawidłowej wykładni art. 87 ust. 2 Dyrektywy 2001/83/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie wspólnotowego kodeksu odnoszącego się do produktów leczniczych stosowanych u ludzi nie ustaje, dostarczając nowych argumentów mających umożliwić odpowiedź na pytanie: czy zakres informacji ujętych w reklamie produktu leczniczego musi być tożsamy z zakresem danych zawartych w jego charakterystyce?
Zobacz więcej >
Zaloguj się Przypomnij hasło

Chcesz mieć dostęp?

Zarejestruj się na okres 12 miesięcy.

W celu uzyskania informacji o cenniku dostępu do portalu dla firm, prosimy o kontakt telefoniczny (22) 490 31 41 lub drogą mailową na adres: info@pharma.info.pl

Najczęściej czytane

21.03
2024
ALERT PRAWNY – Dyżury apteczne w 2024 roku
15.02
2024
ALERT PRAWNY: Wydłużenie okresów przejściowych dla wyrobów medycznych IVD
07.02
2024
Import docelowy i interwencyjny sposobem na braki leków
30.11
2023
X edycja Liderów Ochrony Zdrowia oficjalnie zakończona!