Farmaceutyki pod ścisłą kontrolą
Lekarze i aptekarze nie mają prawa przyjmować od firm farmaceutycznych prezentów droższych niż 100 zł. Lek nie może być publicznie promowany jako gwarantujący określony skutek. To, czy reklama produktu leczniczego jest zgodna z prawem, zależy m.in. od tego, do kogo jest kierowana - do pacjenta czy do profesjonalisty Za reklamę produktu leczniczego uważa się takie działania, które polegają na informowaniu lub zachęcaniu do jego stosowania imają na celu zwiększenie: liczby przepisywanych recept, sprzedaży lub konsumpcji produktów leczniczych. Taka reklama nie musi więc polegać na typowym namawianiu do zakupu. Może to być również informacja o leku, która specjalnie została wyrażona wtaki sposób, aby lek się lepiej sprzedawał. Ostatnia nowelizacja prawa farmaceutycznego, która obowiązuje od 1 maja, usunęła zapis, zgodnie z którym reklama miałaby polegać łącznie na „informowaniu i zachęcaniu“. Teraz wystarczy, aby było to jedno lub drugie działanie, którego skutkiem jest zwiększenie sprzedaży.
Widzisz tylko część artykułu. Jeżeli chcesz zobaczyć pełną zawartość działu prawnego, zaloguj się.
Zaloguj się Przypomnij hasło

Chcesz mieć dostęp?

Zarejestruj się na okres 12 miesięcy.

W celu uzyskania informacji o cenniku dostępu do portalu dla firm, prosimy o kontakt telefoniczny (22) 490 31 41 lub drogą mailową na adres: info@pharma.info.pl

Najczęściej czytane

26.03
2025
Nowy zabójczy narkotyk. GIS wydał ostrzeżenie
07.02
2025
Ponad 35-krotny wzrost zachorowań. GIS ostrzega, edukuje i proponuje rozwiązania
07.02
2025
GSK wspiera rozwój swoich pracowników
10.12
2024
Tajemnicza choroba w afrykańskim kraju. GIS wydał komunikat
25.11
2024
ADAMED PLANUJE MILIARDOWE INWESTYCJE