Jeżeli podmiot odpowiedzialny dowie się, że jego lek stwarza zagrożenia, które wymagają natychmiastowej zmiany charakterystyki produktu leczniczego (tzw. ChPL), powinien zaprojektować tymczasowe środki bezpieczeństwa stosowania takiego leku ipowiadomić o tym prezesa Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych. Jeżeli prezes Urzędu w terminie 24 godzin nie zgłosi zastrzeżeń, środki te uważa się za przyjęte. Podmiot odpowiedzialny informuje wtedy o tym m.in. lekarzy w formie komunikatu, zwanego dear doctor letter, którego treść uzgadania z prezesem Urzędu. W terminie 15 dni od zawiadomienia prezesa Urzędu otymczasowych środkach bezpieczeństwa podmiot odpowiedzialny musi złożyć wniosek o zmianę ChPL. Dzięki tej szybkiej ścieżce informacja o środkach bezpieczeństwa funkcjonuje jednak legalnie, zanim zostanie oficjalnie wprowadzona zmiana ChPL.
Widzisz tylko część artykułu. Jeżeli chcesz zobaczyć pełną zawartość działu prawnego, zaloguj się.