Na co prawo nie pozwala w reklamie leków
Obowiązująca od maja nowelizacja prawa farmaceutycznego zmodyfikowała reguły reklamy leków. Zmieniła się przede wszystkim definicja reklamy. Obejmuje teraz wszelkie działania informacyjne zmierzające do zwiększenia sprzedaży leku. - Reklamą jest działalność polegająca na informowaniu lub zachęcaniu do stosowania produktu leczniczego, mająca na celu zwiększenie liczby przepisywanych recept, dostarczania, sprzedaży lub konsumpcji produktów leczniczych. Oznacza to, że jako reklama powinny być traktowane też pokrewne aktywności marketingowe, w tym promocje sprzedaży oraz działania z zakresu public relations - mówi Marcin Tomasik, prawnik z kancelarii Salans. Jak wyjaśnia Wojciech Jędrzyński, radca prawny z kancelarii Chałas i Wspólnicy, reklama leków nadal jest poddana ograniczeniom, przy czym ich zakres jest inny dla leków sprzedawanych bez recepty, a inny dla sprzedawanych wyłącznie na receptę.
Widzisz tylko część artykułu. Jeżeli chcesz zobaczyć pełną zawartość działu prawnego, zaloguj się.
Zaloguj się Przypomnij hasło

Chcesz mieć dostęp?

Zarejestruj się na okres 12 miesięcy.

W celu uzyskania informacji o cenniku dostępu do portalu dla firm, prosimy o kontakt telefoniczny (22) 490 31 41 lub drogą mailową na adres: info@pharma.info.pl

Najczęściej czytane

05.02
2024
RESORT ZDROWIA SZUKA KRETA
15.01
2024
Dr Grzesiowski: COVID-19 degeneruje ludzki gatunek, jest groźniejszy niż sądziliśmy
15.12
2023
Kichnięcie doprowadziło do przerażającego urazu. To pierwszy taki przypadek na świecie
27.11
2023
ZMOWA NA RYNKU LEKÓW RECEPTUROWYCH
22.11
2023
PFIZER POZYWA POLSKĘ ZA SZCZEPIONKI