Obowiązująca od maja nowelizacja prawa farmaceutycznego zmodyfikowała reguły reklamy leków.
Zmieniła się przede wszystkim definicja reklamy. Obejmuje teraz wszelkie działania informacyjne zmierzające do zwiększenia sprzedaży leku. - Reklamą jest działalność polegająca na informowaniu lub zachęcaniu do stosowania produktu leczniczego, mająca na celu zwiększenie liczby przepisywanych recept, dostarczania, sprzedaży lub konsumpcji produktów leczniczych. Oznacza to, że jako reklama powinny być traktowane też pokrewne aktywności marketingowe, w tym promocje sprzedaży oraz działania z zakresu public relations - mówi Marcin Tomasik, prawnik z kancelarii Salans. Jak wyjaśnia Wojciech Jędrzyński, radca prawny z kancelarii Chałas i Wspólnicy, reklama leków nadal jest poddana ograniczeniom, przy czym ich zakres jest inny dla leków sprzedawanych bez recepty, a inny dla sprzedawanych wyłącznie na receptę.
Widzisz tylko część artykułu. Jeżeli chcesz zobaczyć pełną zawartość działu prawnego, zaloguj się.