Kategorie tematyczne

Pharma > Reklama Leków > Artykuły

Ilość dokumentów w tej kategorii: 106

Idź do strony: 1 2 3 4 Następna

SIEĆ SZPITALI W PIGUŁCE. Syntetyczne omówienie ustawy.

SIEĆ SZPITALI W PIGUŁCE. Syntetyczne omówienie ustawy. 07 Kwiecień 2017
23 marca 2017 r. Sejm uchwalił ustawę tworzącą System Podstawowego Szpitalnego Zabezpieczenia Świadczeń Opieki Zdrowotnej, potocznie zwany siecią szpitali. dalej

Odgórne ustalenie cen leków na receptę sprzeczne z prawem UE

Odgórne ustalenie cen leków na receptę sprzeczne z prawem UE 21 Październik 2016
19 października br. Trybunał Sprawiedliwości wydał wyrok w sprawie Deutsche Parkinson Vereinigung eV („DPV”) przeciwko Zentrale zur Bekämpfung unlauteren Wettbewerbs eV. Przedmiotem sprawy był wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym dotyczącego wykładni art. 34 i 36 Traktatu o Funkcjonowaniu Unii Europejskiej („TFUE”).Wniosek został złożony w ramach sporu pomiędzy DPV a ZBUW w przedmiocie ustalania w prawie niemieckim jednolitych cen sprzedaży leków stosowanych u ludzi wydawanych w aptekach na receptę. dalej

Większy nadzór i surowsze kary – propozycje Zespołu ds. reklamy

Większy nadzór i surowsze kary – propozycje Zespołu ds. reklamy 21 Wrzesień 2016
Zespół ds. uregulowania reklamy leków, suplementów diety i innych środków spożywczych oraz wyrobów medycznych działający przy Ministrze Zdrowia w dniu 1 września 2016 r. opracował końcowy raport zawierający projekt założeń zmian prawa regulujący reżim reklamy produktów należących do w/w kategorii. dalej

ALERT PRAWNY: Nowelizacja Ustawy o działalności leczniczej

ALERT PRAWNY: Nowelizacja Ustawy o działalności leczniczej 25 Lipiec 2016
W związku z wejściem w życie 15 lipca 2016 roku nowelizacji Ustawy o działalności leczniczej i niektórych innych ustaw, Kancelaria KONDRAT i Partnerzy przygotowała Alert prawny zawierający szczegółowe omówienie najważniejszych zmian dokonanych przez ustawodawcę. dalej

Plany nowelizacji prawa farmaceutycznego

Plany nowelizacji prawa farmaceutycznego 14 Lipiec 2016
W Biuletynie Informacji Publicznej Rady Ministrów z dnia 5.07.2016 r. pojawiła się informacja o planowanej nowelizacji ustawy z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne. Zapowiadane zmiany kształtują się dość poważnie, zaś swoim zakresem obejmą kilka istotnych zagadnień. dalej

Nie będzie kary za rozdawanie darmowych leków pod apteką

Nie będzie kary za rozdawanie darmowych leków pod apteką 30 Maj 2016
W ostatnich dniach Wojewódzki Sąd Administracyjny uchylił karę pieniężną w wysokości 20 tys. zł nałożoną przez Głównego Inspektora Farmaceutycznego na Fundację Jana Pawła II. dalej

Najnowsze zmiany projektu Ustawy o zmianie ustawy o działalności leczniczej

Najnowsze zmiany projektu Ustawy o zmianie ustawy o działalności leczniczej 13 Maj 2016
Projekt Ustawy o zmianie ustawy o działalności leczniczej przeszedł etap konsultacji społecznych. Poniżej przedstawiamy najważniejsze zmiany wprowadzone ostatnio do Projektu. dalej

GIF nakazuje wyemitowanie w telewizji sprostowania błędnej reklamy leku

GIF nakazuje wyemitowanie w telewizji sprostowania błędnej reklamy leku 23 Marzec 2016
W dniu 8 marca 2016 r. Główny Inspektor Farmaceutyczny wydał decyzję GIF-P-R-450/48-8/JD/15, w której zakazał prowadzenia reklamy produktu leczniczego, niezgodnej z obowiązującymi przepisami kierowanej do publicznej wiadomości, w formie spotu emitowanego w stacjach telewizyjnych. dalej

Orzecznictwo organów nadzoru farmaceutycznego w sprawach dotyczących zakazu reklamy aptek w latach 2012-2014

Orzecznictwo organów nadzoru farmaceutycznego w sprawach dotyczących zakazu reklamy aptek w latach 2012-2014 20 Styczeń 2016
Niniejszy artykuł służy przedstawieniu informacji dotyczących działalności orzeczniczej organów inspekcji farmaceutycznej podejmowanej na podstawie art. 94a oraz 129b ustawy Prawo farmaceutyczne, w latach 2012-2014, a zatem przez trzy kolejne lata od wejścia w życie w dniu 1 stycznia 2012 r. przewidzianego w art. 94a pr. farm. całkowitego zakazu reklamy aptek (oraz punktów aptecznych) bądź ich działalności. dalej

Raport Regulacyjny dotyczący leków biologicznych i biopodobnych

Raport Regulacyjny dotyczący leków biologicznych i biopodobnych 18 Kwiecień 2014
Kancelaria DZP wspólnie z Kancelarią Baker&McKenzie przygotowała dla Związku Pracodawców Innowacyjnych Firm Farmaceutycznych INFARMA Raport Regulacyjny dotyczący leków biologicznych i biopodobnych. dalej

Ewidencjonowanie próbek produktów leczniczych

Ewidencjonowanie próbek produktów leczniczych 31 Październik 2013
Czy w przypadku próbek zużywanych podczas szkolenia dla lekarzy ze sposobu aplikacji produktu, organizowanego przez firmę farmaceutyczną, mają zastosowanie przepisy dotyczące promocji poprzez dystrybucję próbek wśród osób uprawionych do wypisywania recept? Jak ewidencjonować takie wyjścia towaru? dalej

Reklama refundowanych wyrobów medycznych: praktyka GIF powoli się kształtuje

Reklama refundowanych wyrobów medycznych: praktyka GIF powoli się kształtuje 16 Październik 2013
Przekazywanie próbek refundowanych wyrobów medycznych nie jest zakazane, lecz stanowi dopuszczalną formę reklamy. Taką decyzję wydał Główny Inspektor Farmaceutyczny w lipcu tego roku. dalej

WSA w sprawie reklamy aptek – czy opieka farmaceutyczna stanowi zakazaną formę reklamy apteki?

WSA w sprawie reklamy aptek – czy opieka farmaceutyczna stanowi zakazaną formę reklamy apteki? 23 Wrzesień 2013
Jak wynika z informacji przedstawionych przez GIF, do 11 lipca 2013 r. zapadło 50 wyroków w sprawach o naruszenie zakazu reklamy aptek. dalej

Wysłanie mailingów na temat leków wydawanych na receptę

Wysłanie mailingów na temat leków wydawanych na receptę 13 Wrzesień 2013
Jakie są wymogi formalne i jakie treści musi zawierać mailing, aby aktywność taka była przeprowadzona zgodnie z obowiązującym prawem? dalej

Komisja Europejska ustala kryteria uzasadniania oświadczeń dla kosmetyków

Komisja Europejska ustala kryteria uzasadniania oświadczeń dla kosmetyków 23 Lipiec 2013
Komisja Europejska wywiązała się ze swoich obowiązków i na dzień przed terminem stosowania Rozporządzenia 1223/2009/WE uchwaliła rozporządzenie wykonawcze do tego aktu. W związku z tym, 11 lipca 2013 roku weszło w życie Rozporządzenie Komisji Europejskiej określające wspólne kryteria dotyczące uzasadniania oświadczeń stosowanych w związku z produktami kosmetycznymi. dalej

WYROBY MEDYCZNE - nowa droga rozwoju firm farmaceutycznych?

WYROBY MEDYCZNE - nowa droga rozwoju firm farmaceutycznych? 10 Styczeń 2013
Wszelkie dostępne dane wskazują, że w Polsce coraz szybciej rozwija się sektor wyrobów medycznych. Na rynku produktów związanych z szeroko rozumianą terapeutyką czy korzystnym wpływem na zdrowie lub samopoczucie człowieka coraz częściej pojawiają się – obok produktów leczniczych i suplementów diety - towary kwalifikowane właśnie jako wyroby medyczne. dalej

Czekają nas dwie nowelizacje Prawa farmaceutycznego

Czekają nas dwie nowelizacje Prawa farmaceutycznego 04 Wrzesień 2012
Polska nadal nie implementowała nowych regulacji w zakresie monitorowania bezpieczeństwa stosowania produktów leczniczych, choć nakładająca taki obowiązek unijna Dyrektywa 2010/84 przewidywała termin na wdrożenie jej do porządków krajowych do 21 lipca 2012 r. W międzyczasie natomiast został opublikowany kolejny projekt nowelizacji Prawa farmaceutycznego – tym razem opracowany z inicjatywy Głównego Inspektora Farmaceutycznego. dalej

Zakaz reklamy aptek w decyzjach WIF

Zakaz reklamy aptek w decyzjach WIF 29 Sierpień 2012
Od stycznia 2012 r. obowiązuje nowa regulacja w zakresie reklamy aptek. Powyższa zmiana wprowadziła spore zamieszanie na rynku aptecznym, zmuszając niejako apteki do radykalnej zmiany polityki marketingowej. Z informacji uzyskanych od WIF wynika, że obecnie toczy się kilkaset postępowań w przedmiocie ewentualnego naruszenia zakazu reklamy. dalej

Uchwalona ustawa o działalności leczniczej

Uchwalona ustawa o działalności leczniczej 26 Czerwiec 2012
14 czerwca 2012 r. Sejm uchwalił ustawę o zmianie o zmianie ustawy o działalności leczniczej oraz niektórych innych ustaw. Wśród regulacji zmienionych przepisami powyższego aktu znalazła się ustawa refundacyjna. dalej

ZAKAZ REKLAMY APTEK A DOPUSZCZALNOŚĆ PROWADZENIA PROGRAMÓW LOJALOŚCIOWYCH

ZAKAZ REKLAMY APTEK A DOPUSZCZALNOŚĆ PROWADZENIA PROGRAMÓW LOJALOŚCIOWYCH 24 Wrzesień 4400
Ostatnia nowelizacja art. 94 a Prawa farmaceutycznego, wprowadzona ustawą refundacyjną, której wejście w życie przewidziane jest na dzień 1 stycznia 2012 roku, rodzi wiele kontrowersji w literaturze branżowej. Wśród pytań na temat legalności różnych form promocji aptek w świetle znowelizowanego art. 94 a, szczególne zainteresowanie wzbudziły kwestie dopuszczalności prowadzenia przez apteki programów lojalnościowych. dalej

Czy przepisy zabronią organizowania programów lojalnościowych?

Czy przepisy zabronią organizowania programów lojalnościowych? 24 Wrzesień 3200
Z tym dniem wejdzie w życie wprowadzona na mocy Ustawy refundacyjnej nowelizacja art. 94a Prawa farmaceutycznego. Zgodnie z nowym brzmieniem tego przepisu, zabroniona będzie reklama aptek i punktów aptecznych oraz ich działalności. dalej

Opakowanie, ulotka i ChPL nie są reklamą! Najnowsze rozstrzygnięcia Trybunału Sprawiedliwości.

Opakowanie, ulotka i ChPL nie są reklamą! Najnowsze rozstrzygnięcia Trybunału Sprawiedliwości. 06 Czerwiec 2011
W maju Trybunał Sprawiedliwości wydał dwa istotne rozstrzygnięcia wskazujące na liberalizację podejścia do pojęcia reklamy produktu leczniczego. Takie stanowisko może stać się impulsem dla polskich organów kontroli przejawiających dotychczas decydowanie restrykcyjne podejście. dalej

Dopuszczalny zakres reklamy produktu leczniczego. Nowe podejście?

Dopuszczalny zakres reklamy produktu leczniczego. Nowe podejście? 29 Marzec 2011
Jednoznaczne określenie zakresu zgodnej z prawem reklamy produktu leczniczego jest przedsięwzięciem stwarzającym niemałe trudności. Dyskusja wokół prawidłowej wykładni art. 87 ust. 2 Dyrektywy 2001/83/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie wspólnotowego kodeksu odnoszącego się do produktów leczniczych stosowanych u ludzi nie ustaje, dostarczając nowych argumentów mających umożliwić odpowiedź na pytanie: czy zakres informacji ujętych w reklamie produktu leczniczego musi być tożsamy z zakresem danych zawartych w jego charakterystyce? dalej

Polacy wolą leczyć się sami

Polacy wolą leczyć się sami 20 Styczeń 2011
Według raportu Ipsos „Polski konsument OTC” samodzielnie leczy niektóre swoje dolegliwości trzy czwarte Polaków. Wybierając sposób leczenia polegamy przede wszystkim na własnym doświadczeniu i poradach rodziny i znajomych, rzadziej farmaceuty. Tylko jedna trzecia Polaków deklaruje, że stosuje się do zaleceń lekarza. dalej

Środki spożywcze specjalnego przeznaczenia żywieniowego dla niemowląt. Zmiany czy status quo?

Środki spożywcze specjalnego przeznaczenia żywieniowego dla niemowląt. Zmiany czy status quo? 09 Listopad 2010
Zagadnienie określone w tytule uregulowane jest szczegółowo przepisami Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 16 września 2010 r. w sprawie środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego, zastępującego uprzednio obowiązujące rozporządzenie z 17 października 2007 r. dalej

Kary administracyjne w projekcie Ustawy refundacyjnej

Kary administracyjne w projekcie Ustawy refundacyjnej 25 Październik 2010
Jak na rewolucję przystało, również rewolucja w refundacji niestety będzie miała swoje „gilotyny”. Kary te będą naprawdę dotkliwe i mogą doprowadzić do „dekapitacji” biznesowej poszczególnych podmiotów działających na rynku farmaceutycznym. dalej

Reklama leku a Charakterystyka Produktu Leczniczego

Reklama leku a Charakterystyka Produktu Leczniczego 13 Wrzesień 2010
Praktyka stosowania w reklamach tzw. „skróconych informacji o leku” napotyka na nieprzerwany stanowczy opór Głównego Inspektora Farmaceutycznego. dalej

System zachęt preferujących określone produkty lecznicze nie narusza dyrektywy

System zachęt preferujących określone produkty lecznicze nie narusza dyrektywy 19 Lipiec 2010
Wyrok Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości z 22 kwietnia 2010 r. w sprawie C-62/09 dalej

Chroń swój znak!

Chroń swój znak! 12 Kwiecień 2010
O tym, dlaczego warto chronić znak towarowy rozmawiamy z mecenas Dorotą Rzążewską, radcą prawnym, krajowym i europejskim rzecznikiem patentowym, arbitrem d/s krajowych i europejskich domen internetowych, Wspólnikiem Zarządzającym Kancelarii JWP, organizatorem programu edukacyjnego „Masz pomysł? Masz patent. Masz zysk!” dalej

Raport: Polski rynek farmaceutyczny

Raport: Polski rynek farmaceutyczny 29 Marzec 2010
Raport Firmy Doradczej KPMG i instytutu badawczego PMR dalej
Idź do strony: 1 2 3 4 Następna

Archiwum działu