2007-06-05
Lekarze i aptekarze nie mają prawa przyjmować od firm farmaceutycznych prezentów droższych niż 100 zł. Lek nie może być publicznie promowany jako gwarantujący określony skutek. To, czy reklama produktu leczniczego jest zgodna z prawem, zależy m.in. od tego, do kogo jest kierowana - do pacjenta czy do profesjonalisty
Za reklamę produktu leczniczego uważa się takie działania, które polegają na informowaniu lub zachęcaniu do jego stosowania imają na celu zwiększenie: liczby przepisywanych recept, sprzedaży lub konsumpcji produktów leczniczych. Taka reklama nie musi więc polegać na typowym namawianiu do zakupu. Może to być również informacja o leku, która specjalnie została wyrażona wtaki sposób, aby lek się lepiej sprzedawał. Ostatnia nowelizacja prawa farmaceutycznego, która obowiązuje od 1 maja, usunęła zapis, zgodnie z którym reklama miałaby polegać łącznie na „informowaniu i zachęcaniu“. Teraz wystarczy, aby było to jedno lub drugie działanie, którego skutkiem jest zwiększenie sprzedaży.
Zobacz więcej >
2007-06-04
Posługiwanie się cudzym znakiem towarowym, nieco tylko zmodyfikowanym, jest czynem nieuczciwej konkurencji.
Pabianickie Zakłady Farmaceutyczne Polfa są właścicielem znaku towarowego Biseptol, na który mają ochronę do 2011 roku. Chroniony jest w 24 krajach, w tym na Ukrainie, od 2002 roku. Spółka Cynfarm, która również produkuje środki farmaceutyczne, zgłosiła do rejestracji znak Two-Biseptol.
Zobacz więcej >