2006-07-20
Leki na choroby przewlekłe, w tym na osteoporozę, podrożały nawet kilkadziesiąt procent
Zobacz więcej >
2006-07-19
Ponad połowa Europejczyków (55 proc.) uważa, że informacje zawarte w reklamach produktów leczniczych są zazwyczaj użyteczne. Najczęściej myślą tak Węgrzy (75 proc). Z kolei o nieużyteczności informacji zawartych w reklamach leków są przekonani najliczniej Czesi (aż 70 proc. badanych). Również Francuzi i Niemcy podchodzą do reklam leków sceptycznie (niewiele ponad 40 proc. z tamtejszych respondentów uważa, że informacje zawarte w reklamach leków są użyteczne). W Polsce, podobnie jak w większości krajów europejskich, panuje przekonanie o użyteczności informacji zawartych w reklamach produktów leczniczych (w sumie 56 proc. zgadza się z tą opinią). Wśród osób, dla których nazwa firmy w reklamie leków jest mało ważna, najliczniej występują Czesi oraz Węgrzy.
Zobacz więcej >
2006-07-19
Polfa ma dalekosiężne plany, ale rozwój blokuje chaos w strukturach państwa. Firma się niecierpliwi, bo ma i potencjał, i koncepcję, ale brakuje spójnej wizji działalności.
Zobacz więcej >
2006-07-18
Niemiecki producent farmaceutyków zainteresowany jest przejmowaniem polskich wytwórców generyków (tańszych odpowiedników leków). W Polsce sprzedawane są głównie takie preparaty
Zobacz więcej >
2006-07-18
Prawo i sprawiedliwość w aptece: Chociaż nowe listy refundowane na leki obowiązują już ponad dwa tygodnie, to nie wszyscy klienci aptek zdążyli się połapać, że zamiast obiecanych obniżek, za wiele leków płacą drożej
Zobacz więcej >
2006-07-18
Ministerstwo Zdrowia chce zakazać lekarzom udziału w wyjazdowych konferencjach na koszt firm farmaceutycznych. Ma za to grozić do trzech lat więzienia. Z taką samą karą musi liczyć się lekarz, który za pieniądze firmy farmaceutycznej zaprenumeruje pismo branżowe lub przyjmie od niej zpozoru niewinny gadżet reklamowy.
- Naszym celem jest ograniczenie przypadków korupcji wśród lekarzy - twierdzi rzecznik Ministerstwa Zdrowia Paweł Trzciński.
Zobacz więcej >
2006-07-18
Konsorcjum złożone ze Spectry Management i Prokom Investments pod koniec lipca 2000 r. przejęło kontrolę nad Polpharmą ze Starogardu Gdańskiego, największą w Polsce i jedną z największych w Europie Środkowej i Wschodniej firmą produkującą leki oraz substancje do ich wytwarzania.
Zobacz więcej >
2006-07-18
Postępowanie jest w toku, nie zabieramy głosu: "winny, niewinny". Dwa lata temu było tak: w lipcu 2004 r. Michał Kamiński, wiceprezes NFZ, napisał notatkę służbową do Lesława Abramowicza, ówczesnego prezesa funduszu. Opisał w niej błędy w przygotowanym przez Arsaana Azzadina, dyrektora Departamentu Gospodarki Lekami NFZ, katalogu leków refundowanych. Okazało się, że Azzadin próbował zawyżyć kwotę refundacji leków na rok 2005 o 200 mln zł.
Zobacz więcej >
2006-07-17
Niemiecki potentat branży farmaceutycznej rozważa wejście do naszego kraju.
Zobacz więcej >
2006-07-17
Brak oznaczeń w języku polskim może doprowadzić nawet do tragedii. Na majowych Targach Medycyny Naturalnej „Sydonia" celnicy zatrzymali blisko 400 artykułów farmaceutycznych oraz ponad sto wyrobów kosmetycznych i suplementów diet. Sprzedawano je bez wymaganych atestów, jak i bez ulotki informacyjnej w języku polskim.
Zobacz więcej >
2006-07-14
Tego jeszcze nie było. Delfarma chce wejść z tańszymi lekami do rejestru. Budżet sporo by zaoszczędził.
Już wkrótce na listach refundacyjnych pojawi się pierwszy lek z importu równoległego. W kieszeni pacjentów i NFZ może zostać nawet 200 mln zł. Import równoległy jest w Polsce nowością.
Zobacz więcej >
2006-07-14
Prawnicy podnoszą alarm: nowelizacja ustawy o świadczeniach zdrowotnych to wyjątkowy bubel. Otworzy furtkę korupcji i podniesie ceny leków.
Gazety biją tytułami po oczach, pastwiąc się nad aptekarzami rozdającymi leki refundowane za friko. Biliśmy i my, gdy temat był świeży ("PB" 20 maja 2005 r.). Dziś wraca na czołówki gazet. Nieprzypadkowo. Ministerstwo Zdrowia usiłuje przeforsować facelifting ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Dość kontrowersyjny.
Zobacz więcej >
2006-07-13
Najczęstszym grzechem firm farmaceutycznych, będących równocześnie producentami lekarstw, jak i suplementów, jest wspólne prezentowanie nowego produktu - suplementu diety, którego reklama wspierana jest przez wspólną prezentację z już znanymi z rynku produktami o zbliżonej nazwie, czy wręcz należącymi do tej samej linii, które są jednak lekami. - Inspekcja uznaje w takich wypadkach, że producent celowo sugeruje konsumentowi, iż preparat jest lekiem, pomimo że jest on w rzeczywistości suplementem diety - mówi Rafał Błoszczyński z GIF.
Zobacz więcej >